Skrevet av Emne: Caving Tips  (Lest 5542 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Utlogget Erik

• Heroisk medlem
  • Jada, jeg vet at det koster penger å nå målet !!
Caving Tips
« på: 04.09.2005 22:22 »
Jeg har kontaktet utgivern av en flott engelsk manual, som heter the complete caving manual av Andy Sparrow.
Grunnen til at jeg kontaktet han, var fordi jeg ville legge ut illustrasjoner og diverse tips fra hans bok, her på forumet.

Mannen støttet forslaget veldig, så jeg vil legge inn ulike illustrasjoner fra boken.

Utlogget Francis

• trrr
  • Heroisk medlem
  • *
SV: Caving Tips
« Svar #1 på: 04.09.2005 22:57 »
Fint :)

Det finnes to bøker som er skrevet av en forfatter som heter Dave Elliot. En omhandler SRT og en omhandler Rigging. Begge bøkene er sinnsykt bra etter min mening. Kan fåes tak i fra England. Bøkene er sikekrt ikke så dyre.

Francis :D

Utlogget Torstein

• Fullt medlem
  • Heroisk medlem
  • *
    • Furuflekken
« Svar #2 på: 10.09.2005 08:43 »
Det finnes to bøker som er skrevet av en forfatter som heter Dave Elliot. En omhandler SRT og en omhandler Rigging. Begge bøkene er sinnsykt bra etter min mening. Kan fåes tak i fra England. Bøkene er sikekrt ikke så dyre.

Jeg har SRT-boken til Elliot - den er absolutt god. Jeg visste ikke at han hadde en bok til - skulle gjerne hatt den også. Første bok jeg kjøpte var "Vertical Caving" av Meredith og Martinez, som gir en veldig grei innføring i SRT.  Selv om disse bøkene er nesten 20 år gamle, holder de forbausende godt mål den dag i dag. Riktignok finnes det nytt utstyr, men problemstillinger og teknikker blir i stor grad de samme.
Torstein Finnesand
you never cave alone

Utlogget Erik

• Heroisk medlem
  • Jada, jeg vet at det koster penger å nå målet !!
« Svar #3 på: 10.09.2005 09:51 »
Hei folkens

kan dere ikke sende en mail til forfatter bak boken, og høre om det er mulig å skanne inn sider, og legge ut på forumet.
det er mange forfattere som synes dette er helt greit, så lenge folk ikke tjener penger på det, men kan dra nytte av deres kunnskap.

Jeg har gjort det med the complete caving manual, og forfattern der synes det er helt greit.

men man skal alltid oppgi forfatter og kilde osv.