Skrevet av Emne: Vinterbesök i Kvarnbäckslabyrinten  (Lest 2148 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Utlogget NiklasK

• Junior medlem
  • **
Vinterbesök i Kvarnbäckslabyrinten
« på: 18.12.2007 07:58 »
Jag planerar att göra ett besök i Kvarnbäckslabyrinten under nyårshelgen. Har dock bara varit där på sommaren tidigare och vet inte riktigt vilket som är bästa sätt att ta sig dit på vintern? Vart parkerar man lämpligen bilen? Vilket färdsätt till grottan rekommenderas? Något speciellt man bör tänka på vid ett vinterbesök jämfört med sommaren?

Någon som läser i forumet och har erfarenhet av Kvarnbäcksområdet och har några tips?

Utlogget nytroe

• Fullt medlem
  • Junior medlem
  • *
Sv: Vinterbesök i Kvarnbäckslabyrinten
« Svar #1 på: 21.02.2013 22:37 »
Øystein-Kvarnbäckslabyrinten (om vinteren) 0-2, med siste forsøk i dag.

Forrige gang var det rett og slett ikke gjørbart å ta seg fram (nedenfra).
I dag var det mulig (men langt fra lett) på ski, siden det er et stort hogstfelt på østsiden av bekken.

Jeg er fortsatt ikke sikker på rette nedgangen, men jeg gikk ned i et 4m dypt hull 20-30m vest for den store dolinen.
Så ut som det var passasje nedover under blokker, men alt for mye is til at jeg kunne komme inn...

Parkering og tilkomme antakeligvis lettest via scooterled fra Stora Grundsviken (?).
På nedsiden, ved hovedvegen fikk vi parkere ved et hus siden bilen var borte.
Men jeg tror at en parkeringsplass (her: http://kso.lantmateriet.se/kartsok/kos/index.html?mapE=410543&mapN=7037845&markerECoord=410271&markerNCoord=7038117&placeName=Grundsviken&zoom=5&mapType=fjallkartan) på oversiden av vegen kan være brøytet av og til.